Friday, April 4, 2008

KURSUS BIOTEK

Saya sudah memperolehi beberapa kemahiran baru dalam bidang biotek,seperti pokok gaharu,ternakan ikan ubi dengan menggunakan teknologi nano,ternakan ayam secara organik,penyediaan baja EM,tanaman cabai secara fertigasi ,membiak beneh nenas secara tisu,tanaman bunga tropika,menghasilkan bukacip untuk menjernih air dan membuang bau busuk dan berbagai aspek mengenai IT.

SESIAPA YANG BERMINAT SILALAH BERHUBUNG DENGAN SAYA DAN SAYA AKAN CURAHLKAN SEMUA ILMU ITU. SILALAH KE CHALET SAYA DI SIK BOLEHLAH SAYA TUNJUKKAN. terima kasih

3 comments:

putera7 said...

Tahniah Dato' jarang ada anak melayu yang semacam Dato'
saya cadangkan Dato' buat dalam bentuk kursus jangka pendek hujung minggu,sambil sambil bersantai di hujung minggu dalam masa yang sama tambah ilmu pengetahuan.

putera7 said...

Dato' sekarang ni, tengah hot pasal ternak kambing boer dan pokok untuk gaharu, kalau kalau Dato' ada idea yang boleh kita kongsi ramai2..

Anonymous said...

Dato', kursus biotek bagi saya amat perlu di ketengahkan kepada masyarakat kita di desa. Selain dari menambah pengetahuan, masyarakat kita boleh mengaplikasikan apa yang dipelajarinya untuk menambah pendapatan masing-masing. Usaha untuk menarik minat masyarakat perlu dilaksanakan agar masyarakat tidak saja berkata,'oo..', malah mengambil insiatif ini untuk menceburi dan menjankan kegiatan ekonomi berasaskan biotek ini seterusnya memacu kepada industri pertanian moden. Latihlah belia-belia kita untuk mempunyai kemahiran dalam bidang ini, semoga kepakaran itu nanti dapat di manfaatkan sepenuhnya untuk faedah sejagat.